המדריך המלא על ברקודים באמזון

המדריך המלא על ברקודים באמזון

סדר הוא אחד הנושאים החשובים למוכרי אמזון ובכלל בכל עסק משגשג שצומח, לכן במאמר הבא נעשה לכם סדר לגבי סוגי הברקודים הנפוצים, מה המשמעות שלהם, איך משיגים אותם ומה בסופו של דבר אנו צריכים בשביל למכור את המוצר שלנו באמזון.

קודם כל לפני שנתחיל להסביר על הברקודים, נעשה לכם סדר קטנטן, ישנם 2 מושגים שנקראים ASIN  ומושג נוסף שנקרא SKU.

בשביל לא להתבלבל לעולם תזכרו את הדבר הבא:

ASIN  – למעשה זה ת.ז של מודעה שלכם באמזון והוא ייחודי לכל מוצר באמזון, אמזון הם אלו שמגדירים לכם את ASIN.

SKU – הפירוש של SKU הוא Stock Keeping Unit שזה בעצם מעקב יחידה אחר המלאי, בזמן יצירת הליסט שלכם באמזון תוכלו לתת קוד SKU  משלכם או לקבל אוטומטי מאמזון.

שני המושגים הנ"ל מופיעים לכם לראשונה בזמן פתיחת הליסט שלכם באמזון, בהמשך אתם נדרשים להכניס ברקוד ייחודי משלכם בשביל להגיע בסופו של דבר לברקוד FNSKU. כן, אני בטוח שזה נשמע קצת מבלבל אבל אני מבטיח שעד סוף המאמר אתם תבינו את הכול.

סוגי ברקודים נפוצים:

בשביל למכור מוצר באמזון ובשביל לעלות את הליסט הראשון שלנו נצטרך לרכוש ברוקד מסוג :UPC / EAN / ISBN   או לקבל פטור ברקוד מאמזון במטרה אחת ראשית שהיא לקבל את הברקוד הסופי מאמזון שנקרא FNSKU שזה בעצם שילוב של הברקודים הנפוצים בעולם + ברקוד ייחודי שנמצא במערכת של אמזון למוכרי FBA .

*ברוב המוצרים אנו נשתמש בברקוד מסוג UPC, ברקוד מסוג ISBN נועד לספרים ועליו לא נרחיב במאמר זה.

ברקוד מסוג UPC :

פירוש המילה UPC  הוא :"Universal Product Code" ברקוד אוניברסלי, ברקוד נפוץ מאד בעולם ובמיוחד בארה"ב. למעשה הברקוד יוצר "מוצר חדש" בקטלוג ונכנס למאגר הנתונים של אמזון במקרה שלנו.

בנוסף לכך הברקוד הוא חובה לכל מוכר שמתכון למכור את המוצרים שלו תחת השירות של FBA. בסופו של דבר בעזרת ה-UPC אנו נצטרך לקבל ברקוד נוסף (FNSKU) ו שאותו אנחנו מדביקים / מדפיסים על המוצר שלנו ועליו נדבר בהמשך המאמר.

ברקוד מסוג EAN:

פירוש המילה EAN :" European Article Number"  הברקוד הנ"ל הוא הגרסה האירופאית של UPC  לרוב ברקודים מסוג זה הם בעלי 13 ספרות למרות שיש מוצרים בעלי אריזות קטנות שיש עליהם ברוקד גם של 8 ספרות.

כמו שאמרנו זה בעצם סוג של UPC רק שבמקרה הזה הספרה הראשונה בברוקד הזה מציינת קוד מדינה. לדוגמא ברקוד שמתחיל בספרה "0" משמע הקוד ממדינה הוא ארה"ב, ואצל שוודיה הספרה הראשונה היא"7".

פטור מברקוד GTIN :

למעשה מי שרשום כברנד רגסטי (Amazon Brand Registry) יכול לבקש מאמזון אישור לקבלת ברקוד מסוג FNSKU (שאותו אנו צריכים בסוף התהליך) ללא צורך בקנייה והכנסת ברקוד UPC / EAN וכו..

נכון להיום – 2019 בשביל להיות "ברנד רגסטי" אתם חייבים להיות בעלי TM (Trademark) חוקי בארה"ב או במדינות שאמזון מאשרת. תהליך קבלת TM לוקח מספר חודשים ועולה כסף, הרבה יותר מלרכוש ברוקד בדולרים בודדים ( בערך 1-2.5 $ לברקוד מסוג UPC)

מאיפה רוכשים ברקוד ?

אמזון דורשת לקנות את הברקוד ישירות מאחד ארגוני הברקודים הגדול בעולם GS1, ארגון זה פועל במספר מדינות בעולם וניתן לרכוש מנוי שנתי אליו בארה"ב, ישראל, בריטניה, ועוד.

המחירים עבור מספר מסוים של ברקודים הוא מעל 150 פאונד ב-UK ומעל 250 דולר בארה"ב (לכל שנה). ישנן מספר חברות שרוכשות ברקודים באפון חוקי מ-GS1 ומוכרים אותם באופן פרטי וחוקי.

אחת מהחברות המומלצות בשוק היא: speedybarcodes, להלן טבלת מחירים נכון ל 14.10.2019

 

ברקוד מסוג FNSKU:

פירוש המילה FNSKU הוא :" Fulfillment Network Stock Keeping Unit" שזה למעשה הברקוד הייחודי שאמזון מספק למוצר שלכם לדגם ספציפי, כלומר אם יש לכם מוצר לצורך העניין עט בצבע ירוק אז במידה ותביאו בעתיד עט בצבע סגול יהיה לכם ברקוד מסוג FNSKU שונה.

וזה חברים הברקוד שאתם מוכרי FBA באמזון צריכים להדביק / להדפיס על המוצר שלכם.

טיפ קטן: רצוי שיהיה רשום Made In China   או המדינה שייצרתם את המוצר (על הברקוד או האריזה שלכם), וכמובן להוסיף את המילה NEW במידה והמוצר חדש.

דוגמא לברקוד FNSKU:

איך מורדים FNSKU ?

את הברקוד מסוג FNSKU תוכלו תמיד להוריד מהחשבון מוכר שלכם (sellercentral) בכל שלב.

  1. כנסו לחשבון מוכר.
  2. לחצו בחלק העליון באתר על inventory"".

3.תופיע לכם טבלה בשם ""Manage Inventory, מצד ימין של הטבלה עפ"י המוצר שלכם תלחצו על  "Edit" ואז יפתח לכם חלון.

4.לחצו על " print item labels"

  • יופיע לכם אפשרות להדפסה ישירה של הברקוד בגודל הסטנדרטי של אמזון שאותו תוכלו לתת לספקים שלכם.

  במידה ולא מופיע לכם, ז"א שאתם צריכים להפוך את הליסט שלכם זמין לFBA)       

  •   לחצו תחילה על  "Edit" ואז על   "change to fulfilled by amazon" 
  •  עכשיו לחצו על   " Convert & Send Inventory"  לחצו על " Save & Continue" .
  • עכשיו חזרו לשלב 3 ושלב 4.

חברים יקרים במידה ויש לכם שאלות, או שראיתם משהו שגוי במאמר נשמח שתכתבו פה את דעתכם או תצרו איתנו קשר, מקווה שעזרנו לכם להבין טוב יותר את עניין הברקודים ולעשות לכם סדר בראש.

בהצלחה לכולם !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.