A\B Testing ומסחר אלקטרוני

A/B Testing

בחרתם שם למותג, עשיתם לוגו, בניתם אפילו אתר תדמית, עמלתם על המוצר, עשיתם תמונות מקצועיות ועוד ועוד ועוד. המוצר הגיע למחסני אמזון, אתם שמחים(וגם אני 😉 ), עבר חודש, חודשיים, שלוש ו…אין מכירות.
למה? ת'אכלס, לא יודע. צריך לבדוק.

A/B Testing – מכירים? השיטה מוכרת יותר בתחום השיווק והאי קומרס.
המטרה של השיטה היא לבדוק את הקיים ביחס לשינוי ספציפי.
אנחנו בעצם בודקים את התגובה של השינוי שבוצע תוך כדי מעקב אחר המתרחש לאורך זמן מסויים, ז"א שהבדיקה לא יכולה להיות לדוגמא רק 3 שעות. טוב נו, היא יכולה….אבל לא מומלץ.
לרוב, אורך הבדיקה תהיה במשך שבוע, אני אוהב לעשות את זה משישי עד שישי במידה וזאת בדיקה של שבוע.
כמובן בבדיקות האלה צריך להתייחס לתקופה(למשל באיזה רבעון אנחנו, חגים קרובים, שעות וכו').
הרעיון הוא לקחת 2 גרסאות(או יותר) של תמונות, DATA, תוכן שיווקי וכו' ופשוט לבדוק מה מביא תוצאות טובות יותר.

מה אנחנו למעשה בדוקים?
1.בדיקת אחוז המרה, האם הצלחנו להגדיל את אחוז ההמרה שלנו ? האם יש יותר מכירות ביחס לכניסות לדף שלנו ?
2.האם הכניסות לדף שלנו עלו ? (sessions )
3.האם ה-CTR השתפר? (click-through rate)

איפה אנחנו בתור מוכרים באמזון יכולים להשתמש בשיטה?
דוגמאות:
ליסט – ניתן לבצע שינויים קטנים בליסט כדי לבדוק את יחסי ההמרה. למשל שיניתם כותרת, בולטים או דיסקריפשן(או EBC) קחו לכם 4-7 ימים ותראו אם קיבלתם יותר לחיצות ב-PPC או בכלל אולי המכירות עלו? אולי יש יותר כניסות? אולי יותר לקוחות חוזרים לליסט אחריש כבר צפו בו? יש המון נתונים שתוכלו להסיק ולהבין. תוכלו גם לשנות תמונה ראשית (זוכרים מפוסט אחר?) ולראות אם משהו השתנה לטובה….או לרעה.

PPC – שינוי בידים, הדלקה וכיבוי קמפיינים, הגדלת תקציב היומי(טיפ קטן – אמזון אוהבת לראות שאתם מוכנים לבזבז הרבה, כמובן צריך רק להראות את זה אם התקציב לא מאפשר לכם. יש דרכים שניתן לדעת איפה ניתן רק "להראות" שאנחנו מוכנים לבזבז הרבה אבל בפועל 98% שלא תגיעו לתקציב היומי שהקצבתם).

תנועה חיצונית – עשיתם מודעות בפייסבוק? אולי באיסנטגרם? נסו תמונה/GIF אחר, נסו מלל אחר ותיראו אם קיבלתם תוצאות טובות יותר.

כול פעם שאתם רוצים לבדוק אם משהו גורם לשינוי, חשוב מאוד לבצע כול פעם שינוי אחד ולא מס' שינויים במקביל, אחרת לא נדע איך לנתח את המידע ומה גרם לשינוי.

אני מתעד לעצמי ושומר כול שינוי ובדיקה שאני עושה, אין לדעת למה אצטרך את זה בעתיד וגם כדי לדעת מה היה המצב הקודם במידה והשינוי לא עבד והמצב הקודם היה אידיאלי יותר. מה שחשוב שתזכרו איזה שינויים עשיתם, מתי, איזה מידע רציתם לקבל ומה בסוף קיבלתם. תעשו את זה בוורד, אקסל או תנהלו אפילו קלסר בכתב יד, העיקר שהכול יהיה מתועד, נגיש וברור.

2 תוכנות (מיועדות לטסטים על הליסטים בלבד) שאנחנו מאד ממליצים לכם לעבוד איתם הם:
Splitly החל מ- $47 לחודש.
למעשה Splitly מבית היוצרים של – junglescout (המוכר והמכובד) הם מציעים למוכרי אמזון שירות של AB split testing, המוכרים יכולים לעלות וריאציות של ניסוים והמערכת באופן אוטומטית לפי זמנים תוכל לבדוק לכם את הטסטים שלכם.
כך למעשה תוכלו לראות איזה שינוי היה הטוב ביותר לליסט שלכם וכך למעשה תעלו את אחוז ההמרה והרווח שלכם לצורה מקסימלית.
לינק

Dojo מבית viral-launch החל מ- 0$ לחודש לגרסה הבסיסית.
דרך האתר Dojo תוכלו לעשות עד 7 וריאציות של ניסוי A/B ולקבל דו"ח מפורט מאד. הפלטפורמה תעזור לכם לנתח בצורה אנליסטית ומדויקת אחר השינויים שלכם.
הרעיון המרכזי בשימוש דווקא ב-Dojo שתוכלו בדקות ספורות לעשות מספר גדול של ניסויים.
לינק

בהצלחה 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.