ישראל בוחרת ראש ממשלה……וגם מוצר

ישראל בוחרת ראש ממשלה……וגם מוצר

בואו נדבר רגע על בחירת מוצר.
בחודשים האחרונים נתקלתי בהמון מקרים שפנו אליי סוחרים לייעוץ שלא הבינו למה המוצר שלהם לא זז, למה הם לא רואים רווחים. חלקם לא בחרו מוצר באסטרטגיה הנכונה, וחלקם אפילו לא פעל בפועולות סינון בבחירת מוצר ופשוט הביאו סתם מוצר מסיבות שונות. לשמחתי, את רובם היה ניתן להציל.
אני רוצה לתת דוגמא לאחד הסוחרים, כמובן ללא שמות וללא חשיפת המוצר.
בואו נקרא לסוחר סופוקוליס(אחד השחקנים האהובים עליי שהיו במכבי תל-אביב).
סופוקוליס פנה אליי, שלח קישור לליסט של המוצר ואמר לי "שמע, המוצר באוויר חודשיים והיו לו 4 מכירות, בחודשיים(!), תעזור לי".
נכנסתי אל הליסט כדי להוציא מילות מפתח ראשיות על מנת שאוכל לבדוק ביקוש, הייתי בהלם, לא ידעתי בהתחלה מאיפה להתחיל. מילות המפתח הראשיות של המוצר אפילו לא הופיעו בכותרת, כותרת עם שגיאות כתיב, בולטים שלא היה ברור מה רוצים מאיתנו ודיסקריפשן מבולגן, לא מפוסק ולקרוא אותו פשוט מתיש ולא נעים בעין.
בדקתי את התמונות ומבחינתי השיא היה שם, 3 תמונות משעממות, לא שיווקיות ולא מובן מה המוצר בכלל, ושם המותג על המוצר היה בכלל בעברית…מה? רגע, בעברית?
אז לא, קהל היעד היה אמריקאי לחלוטין, לא יהודים, לא ישראלים….אמריקאים!
מסתבר שהבחור לא מהתחום של eCommerce, בחיים לא מכר משהו באינטרנט ובטח שלא הכיר את אמזון, איך הוא נרשם לאמזון והעלה ליסט…לא יודע.
המוצר זה מוצר שנשאר לו מלאי מאוד גדול שלא הצליח למכור בארץ, בחנות פיזית אם אני זוכר נכון. הוא אמר לי "אם לא הצלחתי פה בוא ננסה שם". עצרתי אותו ואמרתי לו "חבר, זה לא עובד ככה".
צריך לעשות מחקר מעמיק על המוצר, על הנישה, ללמוד את הפלטפורמה, גם מהצד הטכני וגם להבין לאיזה זירה אתה נכנס, להכיר את קהל היעד, להבין את השוק, מחירים,PPC, תנועה חיצונית, אנשי מקצוע וזה לא נגמר…. יש עוד כ"כ הרבה לדעת, ותאמינו לי שאחרי 3 שנים בתחום – גם אני לומד, כול יום משהו חדש.

תמונות וליסט ניתן לתקן בקלות בלי בעיות. את הטעות בבחירת המוצר שהחליט למכור באמזון…טוב, קצת יותר קשה לתקן.
אילו היה לומד ומכיר את זירת המסחר הוא היה נמנע מהטעויות של כתיבת הליסט והתמונות, אילו היה עושה חקר שוק למוצר ומחקרים מעמיקים על המוצר בארה"ב, הוא היה יודע שאין לו בכלל ביקוש וזה מוצר קשה לסוחר מתחיל.

אז מה היה לנו כאן:

  • חוסר היכרות עם המערכת
  • חוסר ידע ב-PPC וקידום
  • חוסר מקצועיות בתוכן ותמונות
  • חוסר ידע בבחירת מוצר

חברים, ללמוד ללמוד ועוד פעם ללמוד. לפני כול פעולה תחשבו עשר פעמיים…לפחות בהתחלה.
תלמדו איך לבחור מוצר בצורה נכונה – ההצלחה מתחילה כאן!
בהצלחה לכולם,

צאו לבחור ולהשפיעה!
שבוע טוב מעולה ! 🇮🇱

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.